İşletmeciliğin zorlu yönü - MENEKŞE YÜKSEL ÖZBEY

23 Haziran 2015 Salı 11:52

Hava güzel, manzara harika, bırakın masa örtülerinin beyazlığı gözlerinizi kamaştırsın, garson yaklaşınca sakın nefes almayın.

Ter kokusunu duymayın ki bir az önceki ruh hâliniz uçurumdan düşmesin.

Servis yapan arkadaşın ellerine sakın bakmayın.

Bakmayın ki uzun uzunnnn tırnaklarını görüp dehşete düşmeyin.

Neresi olduğu önemli olmayan, milyarlar hatta trilyonlar harcanarak hayata geçirilmiş hizmet sektöründeki işletmelerin en zorlandığı konu, insan kaynakları, personel yönetimi, işini sevmeyen, kendisine ve işine saygı duymayan çalışandır...

Müşteriye "sen" diye hitap eden, karşılama ve yolcu etme kurallarından habersiz çalışanlar işletmeleri maddi ve manevi zarara uğratır.

Kendi kendimize yetmediğimiz, yetmediğimiz durumlarda nasıl bir uzmandan yardım alıyorsak; doktora gitmek, tamirci çağırmak gibi bütün varımızı yoğumuzu ortaya koyarak açtığımız iş yerimizin sağlığı için de uzmanlardan yardım alabiliriz.

Personelimizin eğitimi için biraz daha fedakarlık yaparak basit çözülebilecek sorunlardan kurtulabiliriz.

Kurumsal firmalarda dahi karşılaşabildiğimiz bu sorunları müşteri geribildirimleri olan memnuniyet anketleriyle saptayabiliriz.

Ne kadar küçük bir işletme olursak olalım, işimiz her şeyimiz, personel yönetimini lütfen ciddiye alalım.

İnsanların rahatsız olacağı kadar yanına, yardımcı olamayacağımız kadar uzağına durmayalım. Müşterimiz sormadan fikrimizi söylemeyelim.

"Sen"değil , "siz"   olarak hitap edelim, ter kokmayalım, işimiz ne kadar küçük olursa olsun ciddiye alalım.

Son olarak da ne yapmayalım, "Gülmeyi bilmiyorsak, dükkan açmayalım."

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI