İşyerlerinde Müşteri Karşılama Adabı - MENEKŞE YÜKSEL ÖZBEY

21 Nisan 2016 Perşembe 08:24

Aslında ne kadar kolay değil mi? Müşteri geldi, karşıladınız bu iş bitti... Hayatta kolay görünen şeyler aslında en zor olanlardır. Hayat devam ettiği sürece, ister bankacı, muhasebeci, isterseniz avukat, doktor ya da yazar olun, hangi mesleği icra ederseniz edin, mutlaka müşteri karşılayacaksınız...

Bunun anahtarı, daima siz nasıl karşılanmak istiyorsanız, müşterinizi de öyle karşılamanız ve doğru bilgiye sahip olarak, kendinize güvenerek devam etmenizdir...

Daima güne pozitif başlayamayız, mutlaka sorunlar, olumsuzluklarla beraber yaşarız fakat hayatımızı idame ettirmek için emek harcadığımız işimizde bu olumsuzlukları müşterimize yansıtamayız...

Müşteri karşılamanın birinci unsuru pozitif yaklaşım, ruhsal hazırlık ve motivasyondur. Başarmak, hedefi gerçekleştirmek bizi daima motive eder...

İkinci önemli unsursa şüphesiz duruşumuz, genel tavrımızdır. Duruşumuz, aslında tamamen kendimize olan saygımızla yarattığımız görüntü ve özbakımdır. Ter kokmamak ama aşırı parfüm de kokmamayla başlayan, karşımızdakini rahatsız edecek her türlü koku, duygu, dışavurumdan uzak hareketler bütünüdür ki, bunların temiz ve ütülü, işimize uygun kıyafetlerden, fırçalanmış dişlerden, işe tamamen temiz ve bakımlı gelmekten oluşan geniş bir yelpaze olduğunu biliyoruz.

Son olarak, güzel bir gülüşle taçlanarak müşterimizi en iyi şekilde karşılamış oluruz.

İnsanlara 1 metreyi bulan mahremiyet sınırını aşmadan yaklaşmak; "canım", "hayatım" vb. gibi bir işyeri için aşırı lakayt kelimelerle hitap etmemek de toplum içerisinde daha saygın olmamıza yardımcı olur...

Sevgiyle...

Menekşe Özbey

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI