Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde Sosyal Koruma Kalkanı çerçevesinde verilen "Kısa Çalışma Ödeneği’nin, istihdamın devamının sağlanması yönünde kendilerine oldukça katkıda bulunduğunu söyledi. Tekin, AA muhabirine, Türkiye'de konfeksiyon sektörünün ihracatta lokomotif görevi üstlendiğini ifade etti.
Tekin, sektörün en fazla ihracat yaptığı ülkelerin
başında Almanya, İspanya ve Hollanda'nın geldiğini ifade ederek,
Kovid-19 sürecinde hazır giyim ve konfeksiyon başta olmak üzere maske,
koruyucu önlük ve tulum taleplerinin karşılanmasında hiçbir sıkıntı
yaşamadıklarını dile getirdi.
Kısa Çalışma Ödeneği ile sunulan desteğe
değinen Tekin, şöyle konuştu:
"Özellikle pandemi sürecinde hükümetimizin
vermiş olduğu desteklerden memnunuz. Kısa Çalışma Ödeneği istihdamın
devamının sağlanması yönünde bize oldukça katkıda bulundu. Bu çok önemli
bir destek. Diğer yandan tasarım teşvikleri devam ediyor. Markalaşma sürecinde
bir teşvik söz konusu. Hükümetimizin destekleri devam ettiği sürece çok daha
güzel ihracatlar gerçekleştireceğiz. Özellikle fiyat anlamında çok kaliteli
ürünler sevk edebileceğimiz için yeni markalarla yolumuza devam edebilir ve bir
dünya markası yaratabiliriz. Çünkü inovatif ve Ar-Ge'si çok
güçlü firmalarımız var."
"BÜTÜN
ÜLKELERE İHRACAT YAPMA HEDEFİMİZ VAR"
Gürkan Tekin, Çin ve Uzak Doğu'dan uzaklaşan dünya moda
devlerinin, hızlı üretim ve teslimat, kapasite, uygun fiyat ve yakın coğrafya
imkanlarından dolayı Türkiye'yi tercih ettiğini dile getirdi.
Avrupa'nın, yakın zamanda mal temin edebilmek için
seçimini başta Türkiye olmak üzere Fas, Tunus ve Cezayir'den yana yapacağını
vurgulayan Tekin, şunları kaydetti:
"Fas, Tunus ve Cezayir gibi ülkeler bu süreçte önem
kazanmaya başladı ama ürün kalitesi ve fiyatta rekabet edebilme gücümüz bizi ön
sıralara taşıyor. Dünyadaki bütün ülkelere ihracat yapma hedefimiz var.
Özellikle Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı İsmail Gülle'nin başlatmış
olduğu bu yarış devam ediyor. Afrika pazarına çok ciddi hamleler
yapıyoruz. Oralara ihracat gerçekleştirmek istiyoruz. Daha fazla
ihracat yapmak istiyoruz. Rusya pazarı bizim için çok önemli. Buralarda ciddi
oranda artışlar bekliyoruz. Küresel pazarda rekabet gücünü artırabilmek çok
önemli. Bunun için öncelikli olarak fiyat ve ucuz ham madde temini
konularındaki vergilerin asgariye indirilmesi önemli. Bu konuda devletimizin
çok büyük desteğine ihtiyacımız var. Bunlar olduğu zaman uluslararası alanda
rekabet gücümüz artacaktır. Sektör olarak dünya çapında marka yaratmayı
hedefleyen firmalarımıza tasarım başta olmak üzere her aşamada destek
sağlanmasını, tasarım ve teknolojiye yönelik yatırımlar konusunda da verilen
desteklerin artırılmasını talep ediyoruz. Bunlar sağlanabilirse bizler dünya
genelinde bir marka yaratabiliriz."
"DESTEK
SÜRESİNİN UZATILMASI İŞÇİLERİ VE İŞVERENLERİ MEMNUN ETTİ"
Hazır giyim üreticisi Faruk Aytek de Akdenizli
ihracatçıların salgın döneminde dış satım rakamlarını her ay artırmaktan dolayı
mutlu olduklarını söyledi.
Bu başarılı yükselişte devlet desteğinin katkısı
olduğuna işaret eden Aytek, "İş yerinde uygulanan haftalık çalışma
süresini tamamlayacak şekilde çalışılmayan süreler için işçinin kendisine her
ayın 5'inde ödenen Kısa Çalışma Ödeneği bunlardan bir tanesi. Bu desteğin
süresinin uzatılması işçileri sevindirdiği kadar biz işverenleri de memnun etti"
diye konuştu.
Aytek, Ticaret Bakanlığınca verilen tasarım kültürünün
oluşturulması ve yaygınlaştırılmasına yönelik teşviklerden de memnuniyet
duyduklarını belirterek, "Uluslararası pazarlarda Türk malı imajı için
oluşturulan markalaşma destek programıyla küresel pazarda söz sahibi olmak
istiyoruz. 'İstihdam deposu' olarak bilinen hazır giyim ve konfeksiyon
sektörünün ihracat rakamlarını daha yukarı taşımayı hedefliyoruz ve bu nedenle
teşviklerin sürmesini talep ediyoruz" dedi. AA