HABER MERKEZİ- Hayata dokunan projelerle insanların yaşamlarında iz bırakan Turkcell, Engel Tanımayanlar çatısı altında engelli bireylerin sosyal hayata eşit ve tam katılımına katkı sağlamayı sürdürüyor. Teknoloji odaklı projeler, engelli bireylerin sosyal bariyerleri aşmasına yardımcı olarak fırsat eşitliği sağlıyor.
Dijital dönüşümün öncüsü Turkcell, insana fayda sağlayan
teknoloji odaklı projeleriyle engelli bireylerin de hayatına dokunmaya devam
ediyor. ‘Engel Tanımayanlar’ çatısı altında Turkcell, engelli bireylerin sosyal
bariyerleri aşarak sosyal hayatın her alanına eşit ve tam katılmalarına katkıda
bulunmak ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla birçok farklı çözüm sunuyor.
Türkiye’nin Turkcell’i vizyonuyla, sosyal bariyerleri
aşmada destek olan projeler arasında yer alan Hayal Ortağım, İçimdeki Hazine,
Yüz Yüze, İşaret Dilim gibi dijital servislerin yanı sıra Engelsiz Eğitim
Programı, Engelsiz Spor, Turkcell Diyalog Müzesi, Engelsiz Akademi, Engelli
Sporuna Destek gibi projeler de bulunuyor. Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde
2015 yılından bu yana yürütülen Engelsiz Eğitim Programı sayesinde bugüne dek 120’ye
yakın işitme, görme ve zihinsel engelli okulunda açılan donanımlı teknoloji
sınıfları ve müzik, görsel sanatlar vb. meslek atölyeleri ile 70.000’e yakın
öğrenciye ulaşıldı. Engelsiz Spor ile Türkiye genelinde okullara yapılan
yatırımlarla 10.000’e yakın engelli öğrenciye imkân sunuldu. Özellikle pandemi
döneminde engelli birey ve ailelerin uzaktan eğitimi konusunda Engelsiz Akademi
aracılığı ile eğitimlere hız kesmeden devam edildi.
Turkcell
Genel Müdürü Murat Erkan, engelli bireylerin sosyal hayata eşit ve tam
katılımını sağlamak amacıyla önemli projeler hayata geçirdiklerini söyleyerek
şöyle devam etti: “Turkcell olarak geliştirdiğimiz teknolojilerle insanların
hayatını iyileştirmek en büyük amaçlarımızdan biri. Aynı şekilde engelli
bireylerin sosyal bariyerleri aşmalarına destek olmak ve fırsat eşitliği
yaratma hedefiyle farklı alanlarda çalışmalar yürütüyoruz. Kurumsal sosyal
sorumluluk projelerimiz ve erişilebilir uygulamalarımız ile insanlarımızın hayatlarına
dokunabiliyor ve onlara ilham verebilmek adına hayata geçirdiğimiz projeler ile
bir kişinin bile hayatında fark yaratıyorsak ne mutlu bize. Türkiye’nin
Turkcell’i olarak sosyal sorumluluk projelerimize hız kesmeden devam edeceğiz.”
OTİZMLİ ÇOCUKLARA ‘İÇİMDEKİ HAZİNE’
‘İçimdeki Hazine’ projesinin mobil uygulama ve özel
eğitim sınıflarında şimdiye yaklaşık 60 bin otizmli öğrencinin gelişimine destek
sağlandı. Türkiye’nin dört bir yanındaki otizmli çocukların eğitimine destek
olan projenin mobil uygulamasında; çocuk psikologları ve eğitmenler eşliğinde
geliştirilen eğitim içerikleri ile çocukların zihinsel, davranışsal ve duygusal
gelişimlerine destek olmanın yanı sıra, aileler ve özel eğitim öğretmenleri
için de anlık rapor ve bilgilendirici içerikler sunuluyor. Proje kapsamında
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 18 ildeki okulda Turkcell’in kurduğu 21 adet
İçimdeki Hazine özel sınıflarında 3 bine yakın otizm spektrum bozukluğu veya
öğrenme zorluğu yaşayan çocuğun eğitimine destek olunuyor. Bu okullarda
öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda mimari donanım, çeşitli eğitim
materyalleri ve tabletler bulunuyor. Bu eğitim materyalleri, alıcı ve ifade edici
dil gelişimi, öz bakım becerileri, büyük-küçük kas gelişimi, sosyal ve bilişsel
becerilerini geliştirmek üzere özel tasarlanmış malzemelerden oluşuyor. İçimdeki
Hazine eğitimleri Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile EBA üzerinden de
öğrencilerin erişimine açılmış durumda.
Görme engelliler için geliştirilen ‘Hayal Ortağım’ mobil
uygulamasıyla 250’den fazla film için anlık sesli betimlemeye ve 30’dan fazla kapalı
alan navigasyon desteğine, binlerce sesli kitaba, eğitime ve haberlere ulaşım imkânı
sunuluyor. Yazılanı ve söyleneni anlık olarak işaret diline çeviren İşaret
Dilim mobil uygulamasıyla ise güncel haberlere, kişisel gelişim ve çocuk
gelişimi içeriklerine işaret dilinde erişim imkânı sağlanıyor. İçimdeki Hazine
uygulaması, 100’den fazla eğitim programı ile otizmli çocukların eğitimlerine
destek olurken, her üç uygulama da tüm operatör kullanıcılarına açık ve
ücretsiz olarak sunuluyor. Tüm bunlara ek olarak işitme engelli müşterilerin iletişimlerini
kolaylaştırmak için hayata geçirilen ‘Yüz Yüze Müşteri Hizmetleri’ kanalında
ise aylık 2 bin işitme engelli müşteriye görüntülü çağrı merkezinden hizmet
veriliyor.