AB'nin üye ülkelerdeki içerik düzenlemelerini uyumlu hale
getirmek ve çevrim içi içerik denetimine yönelik özel süreçler oluşturmak üzere
tasarlanan düzenlemeyi yürürlüğe alacağına işaret eden Richardson, yasanın
pazar yerleri, uygulama mağazaları, çevrim içi video paylaşım platformları ve
arama motorları gibi büyük ve farklı çevrim içi hizmetler için geçerli
olacağını aktardı.
Richardson, Google'ın itimat ve güvenlik süreçlerinin
çoğunu yeni kurallara göre uyarladığına, bazı hizmetlerin işleyişini yasanın
özel gereksinimlerine uyacak şekilde değiştirdiğine dikkati çekti.
Google'ın DSA'nın hedeflerini karşılayan kişiler,
süreçler, politikalar ve teknolojilere önemli yatırımlar yaptığını anlatan
Richardson, içerik sorumluluğuna odaklanan güvenlik merkezi kurduklarını
hatırlattı.
Richardson, bütün platformlarına ilişkin reklam şeffaflık
merkezini, AB yasasının belirli hükümlerini yerine getirmek ve AB'de yayımlanan
reklamların hedefine yönelik ek bilgiler sağlamak üzere genişleteceklerini
belirtti.
Google hizmetleri hakkında kamuoyunu daha iyi
bilgilendirmek üzere de çalışmalar yaptıklarını bildiren Richardson, Google
arama motoru, YouTube, Google Haritalar, Google Play ve alışverişin uygulamada
nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için araştırma yapanların
veri erişimini artıracaklarını kaydetti.
Richardson, içerik denetleme kararlarına görünürlük
sağlamak üzere değişiklikler yaptıklarını, kullanıcılara iletişime geçmek için
farklı yollar sunan süreçleri güncellediklerini anlattı.
Yeni kurallar
AB kuralları kapsamında, Avrupa ülkelerinde faaliyet
gösteren 45 milyondan fazla kullanıcısı olan büyük dijital platformlar, arama
motorları ve alışveriş siteleri, 25 Ağustos'tan itibaren daha sıkı biçimde
denetlenecek ve katı kurallara tabi olacak.
Yeni kurallara bu aşamada Alibaba, Amazon, Apple
AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping,
Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, eski adıyla Twitter olan X,
Wikipedia, YouTube, Zalando, Bing ve Google'ın uyması gerekecek.
Listelenen dijital platformların, dezenformasyonu
sınırlamaları, yasa dışı içeriği hızla kaldırmaları, reşit olmayanları internet
ortamında daha fazla korumaları, riskleri azaltmaya yönelik adımlar atmaları ve
dış denetime tabi tutulmaları şart olacak.
Kural ihlalinde bulunan dijital platformlara küresel
cirolarının yüzde 6'sına varacak seviyede para cezaları uygulanacak. İhlallerin
tekrarı durumunda söz konusu dijital platformların AB'deki faaliyeti
bitirilebilecek.
Etiketler:
#google #ab #yenikurallar