Yaklaşık bir milyon çocuğun okul notları ile doğum
tarihlerini eşleştiren uzmanlar, en başarılı ve başarısız öğrencilerin hangi
ayda doğduğunu açıkladı.
Bir insanın doğuştan sahip olabileceği en önemli özellikler
arasında zeka seviyesi yer alıyor.
Her ne kadar eğitim seviyesi, çevresel faktörler ve
yetiştirilme tarzı ile pekiştirilse de insanlar, zekasının büyük bölümünü
genetik miras yoluyla anne ve babalarından almakta.
Bu görüşten hareketle kapsamlı bir araştırmaya girişen
Stanford Üniversitesi akademisyenleri, ABD'de eğitim gören bir milyondan fazla
çocuğa ilişkin ders notlarını inceledi. Çocukların sınavlardan aldıkları notlar
ile doğum tarihlerini eşleştiren uzmanlar, bu yöntemle en zeki ve başarılı
çocukların hangi ayda doğduğunu tespit etmeyi amaçladı.
Uzun uğraşlar sonucunda tamamlanan araştırmada, görenleri
oldukça şaşırtan sonuçlar çıktı. Araştırma, gerçekten de bazı aylarda doğan
çocukların belirgin bir şekilde yaşıtlarına üstünlük kurduğunu gözler önüne
serdi. Bilim dünyasında yeni bir tartışmayı
alevlendiren bu rapor sonrasında çok sayıda ebeveyn, çocuğunun durumunu
öğrenmek için çalışmaların detaylarını araştırdı.
Eylül ayında doğan çocuklar, yaşıtlarından çok daha başarılı
olmakta. Üstelik bu beceriler, ders notlarıyla sınırlı değil. Kapsamlı
araştırmalarda, iletişim becerileri gibi alanlarda da eylül ayında doğan
çocukların bir adım önde olduğu görüldü. Özellikle ilkokula yeni başlayan
çocuklar üzerinde yoğunlaşan araştırmada ayrıca, en başarısız notlara sahip
çocuklara ilişkin de detaylara yer verildi.
Eylül ayında doğan çocukların en başarılı olmalarına karşın,
bu aydan yalnızca bir ay önce doğan çocuklar ise tabloda son sırada yer aldı.
Ancak çalışmayı yürüten bilim insanları, ağustos ayında doğan çocuklara ve
ebeveynlerine önemli bir teselli verdi.
Ders notlarında başarısız olmalarına karşın Ağustos ayında
doğan çocuklar, spor müsabakalarında en başarılı insanlar oldu. Bu çalışma,
çocuğu Ağustos ayında dünyaya gelen birçok velinin, çocuklarını çeşitli spor
dallarına teşvik etmesine imkan tanıdı.