MHP Adana İl Başkanı Kanlı, “Yavuzlar Köprüsü ‘Gereksiz’ iken 5 yıl sonra neden gerekli görülüp, nasıl ‘Dev hizmet’e dönüştü? Hep ‘Ben hesap adamıyım’ diyen şahsınızın, Büyükşehir Belediyesi’ni 5 yılda artan yüksek inşaat maliyetleri altına sokması doğru bir hesap mıdır? Projeyi geciktirmeniz nedeniyle o bölgede 5 yıl boyunca artan trafik çilesini yaşayan vatandaşlarımıza bir sözünüz olacak mıdır? ‘Yavuzlar Köprüsü’nün yüzde 75’i MHP’nin eseridir’ şeklindeki gerçeği ifade etmeyi düşünüyor musunuz?” dedi.
Yusuf Kanlı, geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan, merkez ilçeler Seyhan ile Yüreğir’i birbirine bağlayan Yavuzlar Köprüsü’nü gündemine alarak önemli tespitlerde bulundu, Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Zeydan Karalar’a çarpıcı sorular yöneltti.
“AÇILIŞ SEVİNCİNE GÖLGE DÜŞÜRMEMEK İÇİN…”
Yavuzlar Köprüsü’nün açılış sevincine gölge düşürmemek ve devamında Adana’da düzenlenen Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali (Teknofest) nedeniyle ‘Köprü konusundaki yanlışları’ gündeme getirmediklerini ve bugüne ertelediklerini belirten Başkan Yusuf Kanlı, “Kamuoyunun bilmesini istediğimiz tespitlerimizi bu vesileyle paylaşmak istiyorum.” şeklinde açıklamada bulundu.
“YAVUZLAR KÖPRÜSÜ’NÜN YÜZDE 75’İ MHP’NİN ESERİDİR”
Başkan Yusuf Kanlı’nın açıklamaları şöyle:
“Öncelikle belirtmek gerekir ki Yavuzlar Köprüsü, yönetimde olduğumuz 2014-2019 döneminde Ekim 2018 ile Mart 2019 tarihleri arasında inşa edildi. Sadece 6 aylık o kısa dönemde köprünün yüzde 75’i tamamlandı. Yani Yavuzlar Köprüsü’nün yüzde 75’i MHP’nin eseridir. 2019’da göreve gelen Sayın Zeydan Karalar, bitmek üzere olmasına rağmen köprü için “Bana göre gereksiz’ dedi ve 5 yıl süreyle köprüyü atıl halde bıraktı.”
“KÖPRÜNÜN KALAN YÜZDE 25’İ 15 AYDA TAMAMLANDI”
“Ancak ne hikmetse Zeydan beyin ‘Gereksiz’ gördüğü Yavuzlar Köprüsü’nün yarım kalan inşaatına 2023 yılının haziran ayında tekrar başlandı. Köprü 15 ayda tamamlanmasının ardından CHP Genel Başkan Yardımcılarının da katılımlarıyla ‘Adana’ya dev hizmet’ reklamları ve ilanları yapılarak açıldı.”
“GEREKSİZ GÖRÜLEN KÖPRÜ NASIL ‘DEV HİZMET’ OLDU?”
Bu vesileyle Sayın Karalar’a soruyorum:
“Yavuzlar Köprüsü ‘Gereksiz’ iken 5 yıl sonra neden gerekli görülüp, nasıl ‘Dev hizmet’e dönüştü? Hep ‘Ben hesap adamıyım’ diyen şahsınızın, Büyükşehir Belediyesi’ni 5 yılda artan yüksek inşaat maliyetleri altına sokması doğru bir hesap mıdır? Projeyi geciktirmeniz nedeniyle o bölgede 5 yıl boyunca artan trafik çilesini yaşayan vatandaşlarımıza bir sözünüz olacak mıdır? ‘Yavuzlar Köprüsü’nün yüzde 75’i MHP’nin eseridir’ demeyi düşünüyor musunuz?”