“Instagram Kısıtlaması Çok Kanallı Pazarlamanın
Gerekliliğini Gösterdi”
Instagramın kapanmasıyla reklam bütçelerinin yeniden
şekillendiğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu
süreçte, tek yönlü dijital pazarlama stratejilerinin markalara ne denli zarar
verebileceğini gözlemledik. Markalar, yalnızca tek bir kanal veya yöntemle
sınırlı kaldığında, platformda erişim sıkıntısı yaşandığında veya bir yavaşlama
olduğunda hedef kitleyle etkili ve verimli bir iletişim kurmakta zorluk
yaşayabiliyor. Burada markaların ve dijital içerik üreticilerinin B ve C planı olması
gerektiğini söylüyorduk, bu süreçte de deneyimlemiş olduk. Aynı zamanda uzun
vadeli stratejilerden olan arama motoru optimizasyonuna daha fazla önem
verilmesi gerektiği ortaya çıktı” dedi.
Instagram’ın Türkiye’de aylık 51 milyon ziyaretçisi olduğunu
ve dijital reklam pastasından aldığı payın yüzde 33 seviyelerinde olduğunu
belirten Kaplan, “En çok reklam veren sektörler arasında e-ticaret, kişisel
bakım ürünleri ve turizm öne çıkıyor. Özellikle yaz sezonu olduğu için turizm
sektörünün bu durumdan daha çok etkilenir oldu. Erişimin kısıtlanmasıyla
birlikte, özellikle X platformunda yoğun bir hareketlilik yaşandı. Birçok marka
önceki stratejilerine devam ederken, bazıları sıfırdan içerik üreterek
platforma katıldı. Bu dönemde, e-ticaret sektörünün dönüşü yüksek olan Google
ve TikTok reklamlarına yönelmesi büyük önem taşıyor. Turizm sektöründe ise
display ve video reklamcılık ön planda bulunuyor. Geçmiş yıllarda YouTube’un da
belirli bir süre kapandığı ve reklam verenlerin farklı stratejiler izlediği hatırlanmalıdır.
Bu tür durumlar zaman zaman yaşanabilir ve bu tür durumlara karşı hazırlıklı
olunmalıdır. Dijital reklam stratejilerinde yaşanabilecek değişimlere hızlı bir
şekilde adapte olabilmek, markaların rekabetçi kalmalarını ve hedef kitlelerine
etkin bir şekilde ulaşmalarını sağlayacaktır. Eğitimler ve sürekli trend
takibi, bu süreçte markalara yardımcı olabilir ve dijital pazarlama
stratejilerini optimize etmelerine olanak tanır” açıklamasında bulundu.