11.11.2020 00:24 | Güncelleme Tarihi: 11.11.2020 00:24
Ülkemiz genelinde doğalgaz dağıtımı yapan 40 civarında şirket vardır… Bunların en büyüğü, Aksa Doğalgaz Dağıtım A.Ş.’dir.
Aksa Doğalgaz 2002 yılında kurulmuş, kısa zamanda büyük bir gelişim göstererek 27 il merkezi ile 189 ilçede örgütlenerek, Türkiye’nin en büyük doğalgaz dağıtım şirketi haline gelmiştir.
Toplamda 30 bin kilometrelik doğalgaz dağıtım şebekesi kurarak yaklaşık 3,5 milyon aboneye doğal gaz ulaştırmaktadır… Bugün Türkiye’deki doğalgaz şebeke uzunluğunun ve dağıtılan doğal gazın yüzde 20’si Aksa Doğalgaz Dağıtım A.Ş.’ne aittir.
Türkiye’nin en büyük 50 şirketi içerisinde yer alan Aksa Doğalgaz, yatırım yapmaya devam ederek önümüzdeki yılın sonunda şebeke uzunluğunu 40 bin kilometreye çıkarmayı hedeflemektedir.
Aksa Doğalgaz “alanımızdaki tecrübemizle vizyonumuzu genişletmeyi, büyümeyi ve ülke ekonomisine katkımızı artırmayı kaçınılmaz bir görev olarak kabul ediyoruz” diyerek, hedeflerinin ülke ekonomisine daha fazla katkı koymak olduğunu söylerken “tüketiciye doğal gaz konforunu kaliteli bir hizmet anlayışıyla ulaştırmayı bir ilke olarak benimsiyoruz” diyerek de tüketici memnuniyetinin kendileri için büyük önem taşıdığını vurgulamaktadır.
Yakın bir dostum anlattı; geçtiğimiz gün evini taşımış… Yeni evinde doğal gaz sayacı var, açtırmak istemiş… Çukurova Bölge Temsilciliği ofisine bizzat giderek boş yere zaman harcamak istemediği için, Aksa Doğalgaz’ın sitesine girip ‘on-line işlemler’i tıklamış.
İstenen tüm bilgileri; sayaç numarasını, kimliğin fotoğrafını, tapunun fotoğrafını ve kira kontratının fotoğrafını çekip müracaat formunda belirtilen yerlere koyduktan sonra işlemi tamamlamak istemiş ancak sonuç alamamış.
Sonrasında yaptığı birkaç deneme de sonuçsuz kalınca, sitedeki ‘şikayet ve talep’ bölümünde durumu izah etmiş… “Müracaatınız değerlendirilecektir” diye yanıt alarak beklemeye koyulmuş… Aradan 2 gün geçmiş, 3 gün geçmiş, bir hafta geçmiş, her defasında da “müracaatınız değerlendiriliyor” diye yanıt almış.
Yeni taşındıkları evde güneş enerjisi sistemi olmadığından, vücut temizliği için elektrikli çaydanlıkta su ısıtarak duş alabilmişler ancak, günlerce.
İki hafta bekledikten sonra, on-line sistemle doğal gaz bağlatamayacaklarını anlayıp Çukurova Bölge Temsilciliği’ne gitmişler… Binanın dışı içi ana baba günü; çok kalabalık… Güvenlik onlara, üzerinde 250 rakamı yazılı bir sıra numarası vermiş… Tam o sırada 112 numaranın işlemi yapılıyormuş… Sıramız gelene kadar önümüzde 138 kişi var diyerek paniklemişler.
Güvenliğe “ne kadar süre bekleriz” diye sormuşlar, yanıt “2 saat” olmuş… Dışarıdaki kaldırımda ayakta beklemeye koyulmuşlar; ancak bir türlü ilerlemiyormuş rakamlar… Tam 3,5 saat sonra sıraları gelmiş ve işlemi zar zor tamamlayabilmişler mesai bitmek üzereyken.
Sıralarının gelmesini beklerken, numarasının ışığının yandığını fark etmeyen dalgın bir müşteri ile personel arasında geçen tatsız bir tartışmanın da tanığı olmuşlar… Sırasını kaçırdığı için adamcağızın işini yapmamışlar çünkü ve ertesi gün de gelmek zorunda kalacağı için isyan ediyormuş vatandaş.
Aksa Doğalgaz Dağıtım A.Ş. büyük bir kuruluş… Türkiye’nin en büyük 50 firması arasında yerini almış, nasıl alabilmişse… Ancak Enerjisa gibi tıkır tıkır çalışan bir sistemi henüz kurmayı başaramamışlar.
Vatandaşın boş yere harcadığı zamana yazık… Vatandaşın günlerce doğalgaz olmadan, ilkel yöntemlerle temizlik yapmaya çalışmasına yazık… Teknolojinin bu kadar ilerleme kaydettiği bir dönemde hala vatandaşın kuyrukta bekleyerek iş halletmeye çalıştığı çirkin görüntülere yazık.
Türkiye nüfusunun beşte birine doğal gaz sağlayan devasa bir firma, basit bir bilgisayar yazılımını doğru dürüst çalıştıramıyorsa; soğuk kış günlerinde vatandaşı doğalgazsız bırakıp dondurmayacağından nasıl emin olabiliriz ki..!
Günün Sözü
Gözlerimizin yakaladığı çok şey vardır, ancak sadece kalbimizin yakaladıklarını takip eder.
Bir Kızılderili sözü bu; ne kadar doğru, ne kadar etkileyici... Kalbimize dokunmayan hiçbir şey umurumuzda değildir çünkü...