İnternet Sağlayıcıları ve Superonline… - ADEM AKÖL

1 Ocak 2020 Çarşamba 13:49

Türkiye’deki yaklaşık 55 milyon İnternet kullanıcısına hizmet veren ismini duyurmuş 7 firma vardır.

Bunlardan Millenicom, Türkiye’de 2014 yılından bu yana faaliyet gösteren Almanya orijinli bir firmadır… Türk Telekom alt yapısını kullanır.

Türkiye’de GSM operatörü olarak faaliyete başlayan İngiltere firması Vodafone, daha sonra İnternet sağlayıcısı olarak da ismini duyurur…  Fiber altyapısı kendine ait olmasına rağmen, kullandığı ADSL altyapısı Türk Telekom’a aittir.

1995 yılından beri sadece İnternet sağlayıcısı olarak faaliyet gösteren Türknet, Türk Telekom’un alt yapısını kullanır.

Doğan Holding tarafından 2007’de servis vermeye başlayan D-Smart ise , Türk Telekom ve Superonline alt yapısını kullanır.

2000 yılında kurulan Digitürk de birkaç yıl sonra, farklı firmaların alt yapılarını kullanarak İnternet sağlayıcısı olarak da hizmet vermeye başlar.

1990 yılından bu yana hizmet veren Türksat, tamamen kendi alt yapısını kullanır.

2006 yılından bu yana faaliyet gösteren TTNET ise Türk Telekom’un alt yapısını kullanır.

Yerli GSM operatörü Turkcell’in İnternet sağlayıcı firması olan Superonline, Fiber bağlantılarında kendi alt yapısını, ADSL bağlantılarında ise Türk Telekom’un alt yapısını kullanır.

Artık İnternetsiz bir hayatın mümkün olamayacağı günümüz dünyasında, Türkiye’de bu kadar firmanın hizmet veriyor olmasının hem iyi, hem de kötü yanları vardır muhakkak…

Rekabet koşulları içinde daha kısa bir sürede, daha kaliteli ve daha ucuz hizmet almak mümkün olabiliyorken, firmaların 55 milyon İnternet kullanıcısını paylaşırken sergiledikleri yöntemler ise sabır taşırıcı niteliktedir .

Firmalar, kendi çağrı merkezlerini kullanarak vatandaşı sürekli taciz ediyor olmaları, kabul edilebilir boyutları çoktan aşmıştır.

Bir dostum anlattı geçtiğimiz gün… İki yıl önce kendilerine verilen binbir vaatle Superonline İnternet sağlayıcısının ADSL sistemine geçiş yapmaya razı olduktan kısa bir süre sonra sorun yaşamaya başlamışlar… Uzun süreli kesintiler ve hız kayıpları yüzünden iş yapamaz olmuşlar… Firmanın çağrı merkezine yaptıkları birçok şikayet sonucunda aldıkları yanıt ise, çok manidardır… “Fibere geçiş yapmazsanız, ileride bu sorunların daha fazlasını yaşarsınız” diyordu telefondaki ses…

Doğru olan şantajla iş yapmak mı, yoksa dürüst kurallar çerçevesinde kaliteli üretim yapmak mı..?

Sizce hangi yöntem daha fazla kazandırır..?

Günün Sözü

Dürüstlük, pahalı bir mülktür; ucuz insanda bulunmaz.

Hz. Mevlana

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI