Ombudsmanlık - ADEM AKÖL

2 Mayıs 2019 Perşembe 09:24

Ombudsmanlık, diğer adıyla Kamu Denetçiliği Kurumu, Anayasamızın 74. Maddesinde yer almış ve 6328 sayılı kanunla 29.06.2012 tarihinde kurulmuş Anayasal bir kurumdur...

Ombudsman “ara bulucu” anlamına gelen İsveç’çe bir kelimedir... Ombudsmanlık, Ruslarla yaptığı savaşta Osmanlı Devleti’ne sığınan İsveç Kralı XII. Charles’ın, Osmanlı’ların denetim yöntemlerinden etkilenerek ülkesinde kurduğu bir müessesedir...

Avrupa Birliği Uyum Yasaları çerçevesinde 2012 yılından bu yana ülkemizde yaygınlaştırılmaya çalışılan Ombudsmanlık müessesesi ile; kamu hızmetleri kalite standartlarının yükselmesine katkıda bulunmak; iyi yönetim ilkelerini gerçekleştirmek; hak arama kültürünü yaygınlaştırmak; vatandaşla idare arasında köprü olmak ve insan haklarına dayanan hukuka bağlı idare oluşturmak amaçlanmıştır...

Merkezi Ankara’da olan Kamu Denetçiliği Kurumu, TBMM’nin seçtiği; bağımsız ve tarafsız 1 başkan ve 5 üye tarafından yönetilir... Gücünü Anayasa’mızdan alarak, adil ve iyi yönetim hedefi ile halkın ücretsiz avukatlığını yapmaktadırlar... Kamu kurumları idarelerinin eylem ve işlemlerini denetleyerek vatandaşın Anayasal hakkını ararlar...

Kamu görevlisi size kötü davrandıysa; İdare, hakkaniyeti gözetmediyse; İdarenin işlemi size zarar vermişse; haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız; kısaca, herhangi bir Kamu Kurumu sizi mağdur etti diyorsanız başvuracağınız tek yer Kamu Denetçiliği Kurumu’dur...

Kamu Denetçiliği Kurumu yaptığınız başvuruyu önce hak, hukuk ve hakkaniyet açısından inceleyip haklı bulunmanız halinde ilgili idare ile irtibata geçip sorununuzu dostane bir şekilde çözüyor... Bu süreç yasaya göre en fazla 6 ay... Bu sırada, dava açma hakkınız kaybolmaz... Her zaman mahkemeye gidebilirsiniz...

Kamu Denetçiliği Kurumu’na herkes başvurabilir... Her türlü başvuru yöntemi kullanılabilir... Yazılı olarak şikayet dilekçenizi hazırlayıp valilik veya kaymakamlıklara brakabilirsiniz; (312) 465 22 00 numaralı telefona şikayetinizi yapabilirsiniz; (312) 465 22 65 numaralı telefona faks gönderebilirsiniz; veya iletisim@ombudsman.gov.tr adresine e-posta olarak iletebilirsiniz...

Kamu Denetçiliği Kurumu’na çocuklarımız da başvuru yapabilir; bunun için www.kdkcocuk.gov.tr adresine başvurmak yeterli olacaktır...

Ancak burada, Ombudsmanlık müessesesini boş şeylerle meşgul etmemek ve daha etkin görev yapmasını sağlamak için vatandaşın hassasiyeti çok önemlidir...

Kamu Denetçiliği Kurumu; yukarıda izah ettiğimiz gibi ve adından da anlaşılacağı üzere kesinlikle vatandaşlar arasındaki uzlaşmazlığı çözücü bir kurum değildir... Sadece ve sadece vatandaşla kamu kurumları arasında oluşan problemlerin çözümü için vardır...

Bu yüzden, uygun olmayan ve gereksiz şikayetlerle kuruma zaman kaybettirmek aslında zor durumda olan başka bir vatandaşın hakkını gasbetmek anlamına gelir...

Haklı olduğumuza inandığımız konular için ise Kamu Denetçiliği Kurumu’na başvurmak için hiçbir şekilde tereddüt etmeyelim... Bizim yapacağımız şikayetler, ilgili kurumun işleyiş sistemini gözden geçirmesine ve gelişmesine yol açacaktır...

Kurumlar geliştikçe ülkemiz gelişecek; dolayısı ile gelişmiş bir ülkenin vatandaşları olarak bizlerin de yaşam standardı yükselmiş olacaktır...

 

Günün Sözü

Kim olduğun, nereden geldiğin önemli değil. Zafer kazanabilmek için gerekli olan kaabiliyet her zaman senle başlar.

Ünlü televizyoncu Oprah Winfrey bu sözü ile kendini anlatmaya çalışıyor belki ama dünyada böyle örnekler o kadar çoktur ki... Zafer, için kim olduğun ve nerede olduğun hiç önemli değil.

 

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI