05.08.2024 17:20 | Güncelleme Tarihi: 05.08.2024 17:20
Siyasi LİDERLER ve Medya profesyonellerinin gözünden Enerji
stratejilerinin Medya TEMSİLİ’ makalesinden görüşler :
Cumhurbaşkan Yrd. Cevdet Yılmaz’ın görüşleri
Günümüzde genel konular üzerinden medya haberleri yetersiz kalmaktadır. Enerji
gibi alanlar başta olmak üzere sektörel habercilik giderek daha fazla önem
kazanıyor. Bu süreç medyada uzmanlığın ve uzmanlaşmanın ön plana çıkmasını
gerektiriyor. Maalesef bu ihtiyacın yeterince karşılandığı söylenemez. Önümüzdeki dönemde medya haber ve
yorumlarında uzman kişilerin ve
kurumların görüşleri daha fazla yansıtılmalı, bunu yansıtmakla görevli medya
mensuplarının da konu ile ilgili daha profesyonel bir altyapıya sahip olması
sağlanmalıdır.
Sevinç Engin, araştırmacı , yazar , öğretim görevlisi görüşü
Entellektüel kapasitenin oluşturulması, enerji politikasına
yönelik planlamanın yer almalarıdır. Enerji esas olarak, siyasi, ekonomik,
teknik ve toplumsal etmenleri anlama ve sentezini yapma becerisini gerektiren
çok disiplinli bir alandır. Enerji meselelerini birbirinden ayrı parçaların
bileşimi olarak değil, entegre bir sorun olarak ele alan araştırma ve eğitim
programlarını yaygınlaştırmak , politika vizyonunun vazgeçilmez bir unsuru
olmalıdır.
Enerji bugün de insanın varoluşu ve ilerlemesi için merkezi
önemdedir . Gelecekte de öyle olacaktır. Global ilişkilerdeki rolü ; insan
dehasının , rekabetin ve doğal kısıtların karışık etkileşimiyle biçimlenmeye
devam edecektir. Tabiatı gereği enerjini beraberinde getirdiği bu değişkenliği
güvenli bir biçimde ve net bir amaçla yönetecek politikaları tasarlamak ve
uygulamak hiç şüphesiz zorlu bir süreçtir . Enerji konusu da çok boyutlu olarak
televizyon , gazete, internet ve dergi gibi birçok kitle iletişim araçlarında
tartışılmakta anlatılmaktadır. Çeşitli enerji politikalarının üretilmesi,
uygulanması için de çalışmalar gündeme getirilmekte bu kitle iletişim
araçlarınca dünya ile entegre olunmaya çalışılmaktadır. Sanayi sektörü başta
olmak üzere medya içerisinde yer alan televizyon, internet gibi temel bileşim
teknolojilerinin , gazete ve dergi gibi yazılı yayın araçlarının yanı sıra
teknoloji bileşenlerinin hemen hemen her sektörde olduğu gibi toplumun
bilgilendirilmesi , ilan ve duyuru gibi alanlarda aktif olarak rol almaktadır.
Enerji alanında birçok bilim adamı , araştırmacı kişilerce medya araçları
kullanılarak birçok yayın yapılmaktadır. Birçok kişiye ulaşmakta ve
aydınlatmaktadır.
Televizyon, gazete , dergi ve internet üzerinden yapılan
yayınlarda medya desteğini alan sektörlerin hızlı bir şekilde gelişmesi medya
desteğini göremeyen sektörlerde ise gerileme yaşanması sektörler üzerinde ki bu
etkiyi açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Enerji sektörü dünya medyasında enerji
konusu farklı şekillerde işlenmektedir. Bu konu ile ilgili petrol, doğalgaz ,
kömür alanında dergiler yayınlanmaktadır . Televizyon , radyo’da çeşitli
alanlarda bilim adamları, enerji sektörü duayenlerince , enerji
tartışılmaktadır . Bir çok kitleye ulaşmaktadır. Kamuoyunun bilinçlenmesinde
medya çok önemli rol oynamaktadır.
Medya desteğinin olduğu sektörler çok süratli bir şekilde
ilerleyebilirken, medya desteğinin olmadığı sektörlerde farklılık açıkça
görülmektedir. Enerji gibi büyük sektör , birbirleriyle bağlantılı ve üretken
bir sistem, bazen hiç olmadık sorunlar
ile karşılaşmakta , etkilenmek de farklı sorunlar ile boğuşulaşılacaktır. Bu çerçevede meydana gelecek değişimleri
öngörmek ve sıkıntı yaşamadan çözebilmek , politika sürecinin bir halkası
olacaktır. Bu süreçte mevcut yapılar
içerisindeki eğilimleri öngörmeye ve yönetmeye çalışmanın yanında , yapının
kendisini değiştirme ihtimali olan kırılmalara hazırlıklı olma hedefi de
benimsenebilir. Entelektüel kapasitenin
oluşturulması, enerji politikasına yönelik planlamanın merkezinde yer
almalarıdır. Enerji esas olarak, siyasi, ekonomik, teknik ve toplumsal
etmenleri anlama ve sentezini yapma becerisini gerektiren çok disiplinli bir
alandır. Enerji meselelerini birbirinden ayrı parçaların bileşimi olarak değil,
entegre bir sorun olarak ele alan araştırma ve eğitim programlarını
yaygınlaştırmak , politika vizyonunun vazgeçilmez bir unsuru olmalıdır.
Enerji bugün de insanın varoluşu ve ilerlemesi için merkezi
önemdedir . Gelecekte de öyle olacaktır. Global ilişkilerdeki rolü ; insan
dehasının , rekabetin ve doğal kısıtların karışık etkileşimiyle biçimlenmeye
devam edecektir. Tabiatı gereği enerjini beraberinde getirdiği bu değişkenliği
güvenli bir biçimde ve net bir amaçla yönetecek politikaları tasarlamak ve
uygulamak hiç şüphesiz zorlu bir süreçtir . Enerji konusu da çok boyutlu olarak
televizyon , gazete, internet ve dergi gibi birçok kitle iletişim araçlarında
tartışılmakta anlatılmaktadır. Çeşitli enerji politikalarının üretilmesi,
uygulanması için de çalışmalar gündeme getirilmekte bu kitle iletişim
araçlarınca dünya ile entegre olunmaya çalışılmaktadır. Sanayi sektörü başta
olmak üzere medya içerisinde yer alan televizyon, internet gibi temel bileşim
teknolojilerinin , gazete ve dergi gibi yazılı yayın araçlarının yanı sıra
teknoloji bileşenlerinin hemen hemen her sektörde olduğu gibi toplumun
bilgilendirilmesi , ilan ve duyuru gibi alanlarda aktif olarak rol almaktadır.
Enerji alanında birçok bilim adamı , araştırmacı kişilerce medya araçları
kullanılarak birçok yayın yapılmaktadır. Birçok kişiye ulaşmakta ve
aydınlatmaktadır.
Televizyon, gazete , dergi ve internet üzerinden yapılan
yayınlarda medya desteğini alan sektörlerin hızlı bir şekilde gelişmesi medya
desteğini göremeyen sektörlerde ise gerileme yaşanması sektörler üzerinde ki bu
etkiyi açık bir şekilde ortaya koymaktadır. Enerji sektörü dünya medyasında
enerji konusu farklı şekillerde işlenmektedir. Bu konu ile ilgili petrol,
doğalgaz , kömür alanında dergiler yayınlanmaktadır . Televizyon , radyo’da
çeşitli alanlarda bilim adamları, enerji sektörü duayenlerince , enerji
tartışılmaktadır . Bir çok kitleye ulaşmaktadır. Kamuoyunun bilinçlenmesinde
medya çok önemli rol oynamaktadır.