Meyve Suyu mu, Meyve mi? - DYT. NURAY GÖNÜL GÜLTEKİN

4 Mart 2021 Perşembe 00:58

Neredeyse hepimizin günlük beslenmemizde yer verdiği meyveyi nasıl tüketmeliyiz birlikte bakalım. Meyveler halk arasında genelde şeker içerikli olduğu için yenmemesi gereken besin gibi algılanır. Kısmen doğru olsa da meyvedeki şeker bizim çayımıza, tatlılara koyduğumuz ya da dışarıdan aldığımız çikolata vs gibi şeylerdeki şekerlerle aynı değildir, meyvedeki şeker doğal şekerdir. Ayrıca doğal şekerin yanı sıra lif, vitamin, mineral bolca bulundururlar. Ancak doğal şekeri bile kararında tüketmeliyiz. Meyvedeki fruktoz (meyve şekeri) günlük alınan enerjinin yüzde 15-20’sini aşmamalıdır. Yani 1500 kalorilik beslenen bir kişi günlük fruktoz tüketimi 225-300 kaloriyi geçmemelidir.

Peki tüketirken suyunu sıkarak mı içmeliyiz yoksa direk yemeli miyiz? Meyvenin suyunu sıkarak içtiğimizde kayıplara uğrayarak lif (posa) vitaminlerin ve minerallerin bir kısmını çöpe atmış oluruz. Meyvenin kendisini yersek bütün posa , vitamin mineralin hepsini almış oluruz. 2-3 portakalı soymak, çiğnemek zaman alır. Oysaki 2-3 portakalın suyunu hemen bir çırpıda içip bitirebiliriz. Bu kadar hızlı tüketince kan şekeri ve insülin direnci üzerinde de olumsuz etkisi olacaktır. Diyabet hastalarının daha dikkatli tüketmeleri gereklidir. Çocuklarımızın da meyve tüketimine dikkat etmekte fayda var. Meyve suyundan ziyade meyveyi tüketmeye yönelmemiz gerekir. Ev kendimizin hazırladığı meyve sularını en kısa sürede tüketmeliyiz. Bu şekilde yaparak hazırladığımız meyve suyundaki vitamin, mineral kaybını en aza indiririz.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI